0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
انتقال کامل دیتا وچت های واتساپ ازیک گوشی به گوشی جدید

انتقال کامل دیتا وچت های واتساپ ازیک گوشی به گوشی جدید

 

شما می‌توانید به دو روش تمامی گفتگوهارا به همراه تمامی فایل های آن(عکس، فایل، فیلم و...) به صورت کامل ازیک گوشی به گوشی دیگرتان انتقال دهید. این کار برای آن انجام می شود که شما بخواهید گوشی تان را عوض کنید و نه شماره موبایل را(البته می شود هم شماره موبایل را عوض کرد و هم گفتگو هارا انتقال داد که در مقالات بعدی توضیح داده می شود).

 

روش اول استفاده از گوگل درایو برای انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر

در این شیوه تمامی اطلاعات ابتدا درحافظه ابری گوگل درایو ذخیره می‌گردد وبه محض آن که شما با گوشی دیگری وارد حساب واتساپ خود شوید پس از ورود شماره تماس وکد تایید به شما اطلاع داده می‌شود فایل بک آپی درگوگل درایو تان موجود است که می‌توانید با انتخاب گزینه بازآوری فایل پشتیبان تمام این اطلاعات را از گوگل درایو به گوشی تان منتقل نمایید. این کار بسته به سرعت اینترنت وحجم دیتای واتساپ شما در گوشی قبل مدت زمانی به طول می انجامد.

 

برای انجام این کار باید در گوشی اولی حساب گوگل داشته باشید.

واتساپ را باز کنید و علامت سه نقطه در بالای صفحه سمت چپ را بزنید

به تنظیمات بروید

 

 

  

گفتگو ها را بزنید

 

 

پشتیبان گیری گفتگو را لمس کرده وارد شوید

 

 

در اینجا ابتدا حساب کاربری گوگ تان که میخواهید پشتیبان گیری در آن انجام بشود را انتخاب کنید

 

 

و مشخص کنید که آیا میخواهید از ویدیو ها هم پشتیبان گیری کنید یا خیر و بعد روی "پشتیبان گیری" کلیک نمایید و منتظر باشید تا کل اطلاعات به گوگل درایو منتقل گردد(این کار بسته به سرعت اینتر نت و حجم دیتا زمان میبرد)

 

 

بعد از اینکه کل اطلاعات به گوگل درایو منتقل شد میتوانید در گوشی جدید واتساپ را نصب کرده و وارد حساب خود بشوید(دقت کنید که قبل از این کار باید از فعال بودن حساب ایمیل ای که در گوشی قبل روی آن پشتبان گرفته اید، در گوشی جدید مطمئن بشوید)

پس از ورود شماره تماس وکد تایید به شما اطلاع داده می‌شود فایل بک آپی درگوگل درایو تان موجود است که می‌توانید با انتخاب گزینه "بازآوری فایل پشتیبان" تمام این اطلاعات را از گوگل درایو به گوشی تان منتقل نمایید. این کاربسته به سرعت اینترنت وحجم دیتای واتساپ شما در گوشی قبل مدت زمان زیادی به طول می انجامد.

مزیت این روش آن است که شما میتوانید بدون محدودیت مکانی ازاطلاعات قبل استفاده کنید یا در صورت مقودی یا سرقت گوشی اطلاعات تان را از دست ندهید اما عیب اصلی آن این است که زمان وترافیک اینترنت زیادی ازشما گرفته می‌شود

 

 

 

 

روش دوم : انتقال اطلاعات واتساپ ازیک گوشی به گوشی دیگر به صورت دستی

واتساپ معمولا روزانه یا چند روز یک بار بَک آپ کاملی از تمامی گفتگو هارا درقسمت دیتا بیس ودرحافظه گوشی ذخیره میکندولی شما نیز می‌توانید به صورت دستی این کار را انجام داده و ازآخرین گفتگوهای موجود بَک آپ بگیرید 

درصورتی که گوشی سابق شما فاقد سرویس های گوگل باشد (همانند گوشی شیائومی ردمی پرو) ویا خودتان بخواهید به صورت دستی وبدون هدررفتن ترافیک اینترنت اطلاعات را منتقل کنید میتوانید ازاین روش استفاده کنید.

اگر در گوشی ای واتساپ نصب باشد در حافظه داخلی(به صورت پیش فرض) یک پوشه به نام WhatsApp وجود دارد که اگر وارد آن بشوید حداقل دو تا پوشه ی دیگر به نام های Databases و Media وجود دارد و هدف ما انتقال فایل های داخل این دو پوشه به پوشه هایی دقیقا به همین نام ها در گوشی جدید است. در پوشه  Databases تمام گفتگو ها هر یک یا چند روز یک بار در یک فایل با تاریخ و شماره مشخص ذخیره می گردد و معمولا حجم زیادی ندارد که باید آخرین فایل ایجاد شده را به گوشی جدید و در همین پوشه منتقل نماییم.

پوشه Media که معمولا خیلی حجم زیادی دارد شامل تمامی اطلاعات حچم دار(عکس، فیلم، فایل ها، اسناد و... ) است که ما در حین گفتگو با دوستانمان در چت ها و گروه ها به همدیگر ارسال کرده ایم است.

اگر فایل موجود در Databases را منتقل کنیم اما پوشه Media را منتقل ننماییم همه گفتگو ها در گوشی جدید مشاهده خواهد شد اما خبری از فایل ها نخواهد بود.

ابتدا در گوشی اولیه با استفاده از فایل منیجر وارد حافظه داخلی(Internal storage) شده و به پوشه WhatsApp بروید

 

 

بعد وارد Databases بشوید و آخرین فایل که ایجاد شده است را به گوشی جدید منتقل کنید(اسم هر فایل شامل تاریخ ایجاد آن نیز هست   و معمولا به صورت "msgstore-2020-07-31.1.db.crypt12") 

 

در مرحله بعد کل پوشه موجود  در پوشه Media را زیپ کنید و سپس فایل زیپ شده را به گوشی جدید منتقل نمایید. تا اینجا کار مان با گوشی قدیمی تمام شد.

 

 

 

حال در گوشی جدید کافی است واتساپ را از گوگل پلی(و یا به شیوه های دیگر) در گوشی نصب نماییم. فقط نکته مهم این است که هرگز پس از نصب واتساپ را باز نکنید(اگر باز کرده بودید واتساپ را حذف کنید و بعد وارد ذخیره سازی داخلی(Internal storage) شده و پوشه WhatsApp را حذف کنید بعد گوشی را ریستارت کنید و دوباره واتساپ را نصب کرده و آن را باز نکنید)

یک برنامه مدیریت فایل را باز کنید و به مسیر حافظه داخیلی(Internal storage) بروید.

اگر پوشه WhatsApp را مشاهده کردید وارد آن بشوید و تمامی فایل هارا در صورت وجود پاک کنید. اگر پوشه WhatsApp موجود نبود یکه پوشه به همین نام بسازید و دقت کنید که هجی آن دقیقا WhatsApp باشد(درتمامی موارد توجه به حروف بزرگ و کوچک الزامی است) سپس وارد آن بشوید. یک فایل دیگری بسازید و نام آن را Databases بگذارید.

فایل msgstore-2020-07-31.1.db.crypt12 را که از گوشی قبل به گوشی جدید تان منتقل کرده اید را در این پوشه قرار دهید.

حال دوباره به پوشه WhatsApp بازگردید و یک پوشه ی دیگر به نام Media بسازید و سپس فایل زیپ را که از گوشی قبل به گوشی جدید منتقل کرده اید را از حالت زیپ خارج کنید و پوشه های داخل آن را که شامل WhatsApp Audio، WhatsApp images و… را به پوشه Media که جدید ساخته اید منتقل نمایید. اکنون کار تمام است.

حالا واتساپ را باز کنید و بعد از ورود شماره موبایل و کد تایید واتساپ، در انتهای صفحه به شما اطلاع داده می شود که فایل بکاپی در گوشی موجود است  حتما اینجا روی بروز آوری کلیک کنید. در این صورت خیلی سریع تمامی گفتگو ها و فایل هایی که در گوشی قبل داشتید را در گوشی جدید تان هم خواهید داشت و واتساپ گوشی قبل غیر فعال خواهد شد.

 

 
مشاوره و پشتیبانی